Selle asemel et palgata juhtimiskonsultante, on vahel tark küsida nõu oma töötajatelt, näiteks tippmüüjatelt, kes on äriorganisatsioonis sageli asendamatud.
Järgmisel teisipäeval jagavad Äripäeva konverentsil
„Müügi Edulood“ oma kogemusi tippmüüjad, nemad soovitavad juhtidel töötajaid rohkem usaldada ja olla kindlaks tagalaks eesliinile.
Saku Õlletehase Horeca müügiesindaja-kliendihaldur Martin Murakas: Juhilt ootaks, et ta oleks alluvatega võimalikult avameelne ning räägiks asjadest nii, nagu need on. Samuti ootan juhilt tuge, et me saaks aru: juht seisab vajalikel hetkedel oma meeskonna eest. Iga töötaja soovib vahel saada tunnustust tehtud töö eest. Piisab, kui juht kas või kahe sõnaga alluvat mõne tööalase saavutuse eest kiidab. Juhilt ootame, et ta annaks alluvatele piisavalt vabadust, et nad saaksid võimaluse mõningaid otsuseid iseseisvalt vastu võtta ning enda tööd planeerida, siis oleme kindlasti oma töös palju efektiivsemad ning edukamad. Samuti peab olema töötajal teadmine, et rasketel hetkedel on tal võimalik juhi poole pöörduda.
IF Kindlustuse ärikliendihaldur Annika Kalbus: Mina soovitan juhtidel eelkõige usaldada oma töötajaid. Töötaja on igas mõttes oma tööd tehes väärtuslikum, kui tunneb, et teda usaldatakse.
Kui usaldus kõigub, siis tuleb sellest töötajaga rääkida. Ja kui see ei aita, siis vallandada. Kuid usalduseta töösuhe nõuab nii juhilt kui alluvalt asjatult palju energiat ja ei ole hea. Selle energia saaks ju suunata pigem koostöösse ja sellest ilmselgelt paranevasse lõpptulemusse.
Äripäeva telefonimüügikonsultant Lea Kärtner: Soovitan juhtidele kas või ühe kuu müügikogemust, et mõista müügitöö tegelikku olemust. Soovitan mitte panna müügitööd koordineerima külma ja võimuihas inimest, selline inimene on emotsionaalne terrorist ja pärsib müügitööd. Soovitan müügijuhtidel mitte sundida müügiinimesi kindlaid tekste kasutama, vaid aidata neil arendada omanäoline suhtlemisstiil.
Saku Õlletehase tippmüüja Andro Kirsipuu: Esmane soovitus juhile – innusta eeskujuga! Juhi initsiatiiv innustab ka kolleege pingutama. Hea, kui juht on oluliste protsessidega kursis ja neisse kaasatud, aga konkreetse töölõigu vastutus on töötajal. Edu korral ära hoia kiitust vaka all, jaga edu valemit kogu meeskonnaga.
Vaata, millistel teemadel jagavad oma kogemusi Eesti tippmüüjad 8.detsembril hommikukonverentsil „Müügi Edulood".
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.